P-47D – instruktážní videa pro piloty

Instruktážní video: seznámení s kokpitem pilota letounu P-47D-28, základní info potřebné ke vzletu a přistání, vzorový okruh kolem letiště. Video je ze simulátoru Il-2 Strumovik Battle of Bodenplatte a jeho autorem je Requiem.

Dalším praktickým videem pro virtuální piloty je „Quick Guide“ zaměřený na obvládání motoru od autora Sheriff Sim Shack

Limity jednotlivých režimů motoru podle simulátoru:

Cestovní režim (neomezeno): 2550 RPM, 42.0 inch Hg
Bojový výkon (max 15 min): 2700 RPM, 52 inch Hg
WEP (max 5 min): 2700 RPM, 64.0 inch Hg

Max. otáčky turbokompresoru (neomezeně): 20000 RPM
Max. otáčky turbokompresoru (max 15 min): 22000 RPM

Pozn. v simulátoru se maximální rychlosti při letu v nízké výšce dosáhne snížením otáček z 2700 na 2500 RPM.  Nepodařilo se mi zatím dohledat odborné vysvětlení tohoto jevu, ale je pravděpodobné, že i reálný letoun se chová stejně. Platí tedy, že pro maximální zrychlení v nízkých výškách je potřeba 2700 RPM, ale pro maximální rychlost 2500 RPM. Ve vyšších výškách se pak maximální rychlosti dosahuje, jak bychom očekávali, s maximálními otáčkami vrtule.

Další dvě videa jsou originální USAAF instruktážní filmy z r. 1943: